Publications
Chapter in Book
Chapter in Book published in 2010 - 2019
2. Teknologi komputeran Generasi Z: Penerimaan pembelajaran teradun dalam kalangan pelajar bekerja. Tengku Siti Meriam Tengku Wook, Hazura Mohamed. 2019
3. Teknologi komputeran Generasi Z: Implementasi MOOC terhadap pembelajaran matematik diskret . Ruzzakiah Jenal, Ang Mei Choo, Amelia Natasya Abdul Wahab. 2019
4. Teknologi komputeran Generasi-Z: Model A La Carte Kursus Pengaturcaraan. Masura Rahmat, Noor Faridatul Ainun Zainal, Shahrina Shahrani, Rohizah Abd Rahman, Azura Ishak, Rodziah Latih, Marini Abu Bakar. 2019
5. Teknologi komputeran Generasi-Z: M-Java: gaya pembelajaran pengaturcaraan Generasi-Z. Rodziah Latih, Marini Abu Bakar. 2019
1. Pendidikan Asas Keusahawanan Usahawan, Keusahawanan dan Peniaga. Norasmah Othman & Rosilah Hassan. 2017
2. Pendidikan Bersepadu ke Arah Bakat Insan Kelas Pertama Pendidikan bersepadu ke arah bakat insan kelas pertama. Zurina Muda. 2017
3. Pendidikan Bersepadu ke Arah Bakat Insan Kelas Pertama Kajian impak etika siber dan keagamaan terhadap salahlaku pengunaan siber. Zulaiha Ali Othman, Norshahidayu Othman, Nurul Hashimah Jaffar & Zurina Muda. 2017
4. Penyelidikan Komputeran Dalam Era Revolusi Industri 4.0 Pendidikan dan pendekatan pengaturcaraan (Pearl). Abdullah Mohd Zin, Marini Abu Bakar, Muriati Mukhtar, Noorazean Mohd Ali, Norleyza Jailani, Rodziah Latih & Syahanim Mohd Salleh. 2017
5. Penyelidikan Komputeran Dalam Era Revolusi Industri 4.0 Teknologi komunikasi dan rangkaian (NCT Lab). Rosilah Hassan, Nor Effendy Othman & Dahlila Putri Dahnil Sikumbang. 2017
6. Penyelidikan Komputeran Dalam Era Revolusi Industri 4.0 Cabaran perdana permainan serius: penyelidikan permainan serius. Nor Azan Mat Zin & Zurina Muda. 2017
7. Penyelidikan Komputeran Dalam Era Revolusi Industri 4.0 Keselamatan komputer dan penentusahan perisian. Zarina Shukur, Khairul Azmi Abu Bakar, Ravie Chandren Muniyandi, Rossilawati Sulaiman & Zulkarnain Md. Ali. 2017
8. Penyelidikan Komputeran Dalam Era Revolusi Industri 4.0 Cabaran perdana keselamatan siber : melindungi sistem kritikal untuk memelihara aset digital negara. Zarina Shukur & Masnizah Mohd. 2017
9. Penyelidikan Komputeran dalam Era Revolusi Industri 4.0 Pengenalan kepada 4IR. Abdul Razak Hamdan, Shahrul Azman Mohd Noah, Mastura Sahak & Nurdiyana Mohd Yassin. 2017
10. Raka Bentuk dan Kebolehgunaan Sistem Multimedia Reka bentuk model antara muka permainan komputer berasaskan budaya. Ratna Zuarni Ramli, Nor Azan Mat Zin, Noraidah Sahari @ Ashaari. 2017
11. Reka Bentuk dan Kebolehgunaan Sistem Multimedia Pengaruh kehadiran sosial dan sikap pengguna dalam reka bentuk antara muka E-Dagang. Sharifah Sumayyah Engku Alwi & Tengku Siti Meriam Tengku Wook. 2017
12. Reka Bentuk dan Kebolehgunaan Sistem Multimedia Reka bentuk penyampaian maklum balas berasaskan kesilapan lazim dalam aplikasi pembelajaran statistik inferens. Hairulliza Mohamad Judi, Noraidah Sahari @ Ashaari & Zannaton Ikhsan. 2017
13. Reka Bentuk dan Kebolehgunaan Sistem Multimedia Reka bentuk model permainan digital latihan menulis huruf jawi. Norizan Mat Diah & Nor Azan Mat Zin. 2017
14. Reka Bentuk dan Kebolehgunaan Sistem Multimedia Model reka bentuk dan pembangunan perisian pembelajaran berasas permainan digital (PBPD). NoorAzli Mohamad Masrop & Nor Azan Mat Zin. 2017
15. Reka Bentuk dan Kebolehgunaan Sistem Multimedia Teori aktiviti untuk pendidikan penerapan kemahiran kreatif dan inovatif mengguna pendekatan kolaborasi dalam talian. Siti Rosni Mohd Yusof & Nor Azan Mat Zin. 2017
16. Reka Bentuk dan Kebolehgunaan Sistem Multimedia Reka bentuk model pembelajaran kemahiran kraf tradisional mengguna kaedah perantisan kognitif. Salyani Osman, Noraidah Sahari @ Ashaari, Nor Azan Mat Zin. 2017
17. Rekabentuk dan Kebolehgunaan Sistem Multimedia Pendahuluan. Nor Azan Mat Zin. 2017
2. Kelestarian Warisan Budaya melalui Teknologi Maklumat dan Komunikasi Pemeriksaan pakar terhadap kebolehgunaan sistem muzium maya. Noraidah Sahari, Hazura Mohamed & Hairulliza Mohamad Judi. 2016
3. Principles of entrepreneurship and innovation Introduction to Entrepreneurship. Norasmah Othman, Rosilah Hassan & Aini Aman. 2016
2. Design and evaluation of Collaborative Learning Management System (CLMS) framework for teaching technical subject. Yusoff, S.R.M. and Mat Zin, N.A. 2014
3. Kefahaman: Faktor Utama Pencegahan Remaja Generasi Y Bercinta.. Zulaiha Ali Othman, Umi Nadzrah Ali Othman, Zurina Muda, Norsiah Aminudin. 2014
2. Mercu kesarjanaan pengajaran dan pembelajaran : penyelidikan tindakan di institusi pengajian tinggi . Wiki sebagai alat bantu pembelajaran berkolaboratif. Rodziah Latih, Rosilah Hassan. 2012
3. Persiapan kebolehpasaran melalui latihan industri dlm Mercu kesarjanaan pengajaran dan Pembelajaran ; Penyelidkan Tindakan di Institusi Pengajian Tinggi. Noraidah Sahari@ Ashaari. 2012
2. Kem Implan Koklea: Sakit Jiwaku! In Himpunan Kes Untuk Pengajaran Komputeran. Pg 53-73. ISBN 978-983-41293-8-5.. Zarina Shukur dan Cila Umat. 2011
3. Wiki Sebagai Alat Bantu Pembelajaran Berkolaboratif, Mercu Kesarjanaan Pengajaran dan Pembelajaran, chapter 19, Pages: 256-259.. Rodziah Latih, Rosilah Hassan. 2011
2. Mengilham Harapan, Mencipta Masa Depan: Pengalaman Pembelajaran di UKM. BAB 16: Pelajar dalam keterlibatan universiti � Masyarakat. Ismail Bahari. 2010
3. Construction Accident in relation to Safety Factor in Design- A Proposed Model. Taylor & Francis Group, London. ISBN 978-0-415-56744-2. Asmalia Che Ahmad & Ismail Bahari. 2010